2.8.2015

TALLINNA

Kotona taas! Olimme siis perjantaista lauantaihin yhden yön reissulla Tallinnassa, ja viime yönä palasimme väsyneinä kotiin - matka oli oikein onnistunut Yksi yö hotellissa riitti meille erittäin hyvin, kahdessa päivässä ehti koluta kaupunkia läpi ihan tarpeeksi. Ostospostausta onkin luvassa myöhemmin, kaikkea ihanaa sitä tuli kyllä löydettyäkin!

PicMonkey CollagePerjantaina oli aikainen herätys, sillä bussimme lähti jo klo 6:10 ajelemaan kohti Helsinkiä, ja sieltä hyppäsimme laivaan. Perillä Tallinnassa olimme jossain kahden paikkeilla, ja hotelliksi olimme valinneet Hotel Euroopan, joka oli onneksi ihan sataman lähellä. Huone oli oikein siisti ja viihtyisä, mutta tavaroiden purkamisen jälkeen lähdimme melkein samantien kiertelemään kaupungille päin.

DSCN0246a DSCN0248

Askeleemme johtivat melkein heti kohti Viru-keskusta, jossa pari tuntia vierähtikin ihan huomaamatta. Ensin kävimme helpottamassa mahassa kurnivaa nälkää, ja paikaksi valikoitui niinkin erikoinen vaihtoehto kuin Amarillo. Täysillä vatsoilla olikin hyvä jatkaa shoppailua - tosin A taisi välillä hieman kyllästyä kun halusin käydä joka paikassa ja säntäilin sinne tänne hullun kiilto silmissä ;D Reserved oli kyllä ihan huippukauppa, sinne on pakko päästä vielä uudestaan!

20150731_154620a

Shoppailukierroksen jälkeen veimme ostokset takaisin hotellille, jonka jälkeen lähdimme kiertelemään vanhaa kaupunkia. Rakastan niitä pikkukujia ja kauniita kukkaistutuksia mitä siellä on Kiipesimme vielä ylös näköalatasanteelle, josta aukeaa ihanat näkymät Tallinnan kattojen ylle. Kumpanakin päivänä sää onneksi suosi meitä, vaikka perjantaille olikin luvannut aluksi pientä vesisadetta.

Jalat olivat kyllä melkoisen poikki kokopäiväisestä kävelystä, ja silloin perjantaina kävimmekin jo ennen yhdeksää nukkumaan, haha. Nukutti kyllä niin makeasti hotellin puhtaissa lakanoissa, ja kun pimennysverhoilla sai huoneen ihan pimeäksi. Aamulla sitten jaksoikin nousta hyvin aamupalalle, joka oli oikein maittava

Yksi asia vain kiinnitti huomioni tuon pienen reissun aikana. En osaa oikein selittää, mulla jollain tapaa välillä häpesin sitä millaisen kuvan suomalaiset ovat Virossa itsestään antaneet. Tarkoitan tällä sitä ryyppäämistä ja rellestämistä, viina kun ei siellä tosiaan paljon maksa. En tiedä onko sen takia paikallisiin jäänyt meitä suomalaisia kohtaan jonkinlainen "inho", ainakin siltä miusta välillä tuntui.. Emme saaneet nimittäin A:n kanssa asiakaspalvelua juuri missään, hyvä jos meitä edes tervehdittiin astuttuamme sisälle johonkin liikeeseen. Kun puhuimme keskenämme suomea, myyjät näyttivät tympääntyneiltä ja heillä oli kasvoillaan sellainen "jaahas, taasko yksi tyhmä suomalaisturisti" -ilme. Tai voihan olla että kuvittelin koko jutun, mutta en ainakaan itse saanut kovin tervetullutta kuvaa lähes missään. Useimmissa paikoissa myyjätkin puhuivat jonkin verran suomea, mutta osassa he vaihtoivat heti englantiin kuultuaan äidinkielemme. Se oli ihan fine, mutta olin jotenkin silti odottanut hieman ystävällisempää palvelua :D

Lauantaina meillä oli vielä reilusti aikaa kierrellä eri paikoissa, ainut vaan että hotellihuone täytyi luovuttaa viimeistään kello 12, mutta saimme onneksi tavaramme säilytykseen huoneen luovutuksen jälkeenkin. Kiertelimmekin lähinnä satama-alueella, vaikka SadaMarket ja Merekeskus ei nyt ihan niitä miun ensimmäisiä vaihtoehtoja ostospaikoiksi olleetkaan :D Sain A:n kuitenkin vielä houkuteltua keskustampaan, sillä aikaa oli vielä oikein ruhtinaallisesti. Siellä tulikin kierrettyä vielä New Yorker, Bershka, Pull & Bear, Springfield... ihan liikaa ihania kauppoja samalle päivälle!

Neljän aikaan saimme viedä matkatavaramme satamassa odottavan Matkapoikien bussin kyytiin, jonka jälkeen pian hyppäsimmekin jo takaisin laivaan. Muutama tunti vierähti melko äkkiä, kun kävimme ensin laivan ravintolassa syömässä, ja loppuajan istuimme baarin puolella aurinkoa ihaillen. Merellä oli vaan aikamoinen tuuli ja laiva keikkuikin ihan kiitettävästi lähes koko matkan.. Helsingissä olimme puoli yhdeksän aikaan illalla, josta bussimme lähti takaisin kotia kohti. Tuntuu että olisimme olleet reissussa pidempääkin kuin vain kaksi päivää, sillä koko ajan tuli oltua liikkeessä. Onneksi kuitenkin tänään on voinut vielä levätä ja toipua reissusta rauhassa - huomenna sitten lähdenkin jo iltavuoroon töihin!

Mitenkäs teidän viikonloppunne sujui? :)
Pitääkin tänään paneutua taas lukemattomien postausten pariin, niitä on ihan hillitön määrä!

: Tuuli

24 kommenttia :

1. Heii todella kiva postaus kivojen kuvien kera ! :) Tykkäsin. Itse olen käynyt Tallinnassa ainaki kymmenen kertaa enkä ole kyllä huomannut, että olisi törkeää asiakaspalvelua, luulen että johtuu ehkä enemmän Viron kulttuurista. Tai sitten ole vaa kiinnittänyt niin paljon huomiota siihen asiakaspalveluun, mutta en muista kertaakaan saaneeni huonoa asiakaspalvelua. Ostospostausta odotellessa :)

1. Kiitos Niina! :) Niin, en osaa oikein sanoa tuosta asiakaspalvelusta. Joissakin paikoissa ihmiset saattoivat olla hieman avoimempia, mutta suurin osa ei kiinnittänyt meihin mitään huomiota. Toisaalta tykkään kyllä katsellakin ihan rauhassa, ilman että myyjä on heti nenän edessä tuputtamassa jotain :D Ostospostausta luvassa heti kun saan ostost kuvattua! :)

2. Voi miten nättejä kuvia ja hyvät kelitkin sattunu teille! Mäkin tykkään Reservedistä ihan hirveesti, sieltä tekee tosi usein hyviä löytöjä! :) Täällä ilmottautuu myös toinen jolla on postauksia iso liuta lukematta, oikeen harmittaa etten oo täällä kommenttboksin puolella aikoihin näyttäytynyt - pitää lueskella sunkin kesän postauksia kunnolla läpi... ♥

1. Kiva kuulla Janni, kiitos! ♥ Reserved oli kyllä niin ihana kauppa, ja todella edulliset hinnat vielä! Tänä kesänä itsellänikin on ollut melko kiireistä töiden puolesta, joten ymmärrän kyllä ettei blogien lukemiselle saatika bloggaamiselle ole jäänyt paljon aikaa :)

3. Hei ihanalta kuulostaa teidän reissu! <3 Tosi nättejä ja raikkaita kuvia oli postaus täynnä :) Me oltiin kanssa kerran tossa samassa hotellissa yötä ja se oli kyllä tosi hyvä paikka! :)

1. Voi kiitos paljon Katri!♥ Tuo hotelli oli kyllä ihan hintansa arvoinen :)

4. Ihania kuvia, ostospostausta odotellessa ;) oot varmasti löytänyt kaikkea ihanaa sieltä!

1. Hih, kiitos!♥ Kivoja juttuja löytyi kyllä ;)

5. Kirjoittaja on poistanut tämän kommentin.

1. Kiitos Sini :) No, eipä siinä miun mielestä ole mitään häpeämistä! Itsehän en ole koskaan käynyt edes kunnolla missään ulkomailla, Viroa ja Ruotsia lukuunottamatta, haha :'D

6. Haha voi ei kerkesit just vastaan! Huomasin että tein kirjotusvirheen ja halusin vielä lisätä kommenttiin, että ostospostausta odotellessa! Oliko sielä jotain sellaista mitä ei välttämättä ihan heti suomesta löytäisi vaatekaupasta? :)

1. Heh, no ei se mitään :) Hmm no en nyt välttämättä sanoisi ettei löytäisi, mutta esim. tuota Reserved kauppaa ei taida tietääkseni Suomesta löytyä? Siellä oli paljon sellaisia perus nuorten vaatteita tosi edulliseen hintaan!

7. Ihania kuvia ja kuulostaa ihanalta reissulta!:) Itekkin haluaisin käydä Tallinnassa sillä viimeksi sielä on käyty kun olin ihan pieni eikä siitä silloin osannut nauttia/ottaa kaikkea irti! Itellä viikonloppu meni muuttokuorman pakkailussa ja purkamisessa. Mutta ompahan nyt suurimmat tavarat jo saatu Pieksämäelle. Ensi viikolla jos loput!

1. Kiitos Saija! :) Miekin kävin viimeeksi siellä joskus varmaan 10-vuotiaana, mutta aika hyvin paikkoja silti muistui mieleen varsinkin kun vanhassa kaupungissa pyöri! Huh, muuttopuuhat ovat aina raskaita, vaikka kuinka niihin olisi valmistautunut :d

8. oii ihania kuvia<3 toi hotellihuone näyttää kivalta ja nam mikä herkkuannos! :) harmi kun ette saaneet hyvää asiakaspalvelua :/

1. Kiitos paljon! <3 :) Noh, ei sille voi nyt enää mitään, pääasiassa asiakaspalvelun puuttuminen hieman hämmästytti mutta muuten reissu oli oikein onnistunut <3

9. Kuulostaapa ihanalta toi teidän reissu! Tallinna on muutenkin tosi kiva kaupunki, sinne olisi ihan mahtavaa päästä shoppailemaan :) Sun ostospostausta odotellessa ;) Tosi kauniita kuvia oot ottanut<3

1. Kiitos! <3 Tallinna on kyllä kaunis kaupunki kesäisin, ja sinne onkin kiva heittää tuollaisia minireissuja :) ja hintatasokin on ihan kohdillaan, haluan jo takaisin sinne shoppailemaan ;D

10. Hei tosi kivalle kuulostaa teidän reissu :) Tallinnassa on kyllä itse tullut käytyä lähes joka kesä, mutta tänä kesänä ei sinne päin ole kyllä tullut eksyttyä :D Innolla odottelen ostospostausta, hih !♥

1. Kiitos Viivi! :) Itse en ole käynyt Tallinnassa moneen vuoteen, joten nyt olikin kiva päästä verestämään vanhoja muistoja ja katsoa oliko mikään muuttunut :) Ostospostausta luvassa lähipäivinä! ;)

11. Voi mitä ihania Tallinnan kesäkatuja<3 Teillä on varmasti ollu ihana reissu :)

12. Oii, te ootte ehtineet nähdä ja tehdä paljon! :) Ihana minireissu <3 Ja vautsi mitä kuvia oot taltioinut muistoksi!!